Als je op de afbeeldingen klikt,zie je ze groter.











vrijdag 6 februari 2015

Februari



In februari is er in onze tuin weinig kleur
te bespeuren
Gelukkig staat de skimmia er nog steeds
prachtige bij in onze voortuin.
Een dankbare plant in de wintermaanden.





En gelukkig geven de bosviooltjes
ook nog wat vrolijkheid.




Onze tuin met een restje sneeuw :




Ook krijgen we regelmatig bezoek van
de vogeltjes,zoals vinken,roodborstjes,
koolmeesjes,pimpelmeesjes,merels,
duiven,vlaamse gaaien en een enkel musje.
En misschien vergeet ik er nog
wel een paar.
Gezellig is het in ieder geval wel.


Groetjes Ans




10 opmerkingen:

  1. Wat zijn je viooltjes mooi Ans, bij mij hangen ze slap van de kou.
    Fijn winters weekend.
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Skimmia blijft een prachtige heester en dat de bosviooltjes al uit zijn...ik dacht altijd dat ze pas in het voorjaar kwamen....gezellig met zoveel vogels in de tuin...ik kan er ook van genieten..fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je Skimmia doet het prachtig en verder vind ik ook dat de vogels gelukkig wat leven in de brouwerij brengen. Had vanmorgen een nieuw bakje havermout buiten op tafel gezet voor de roodborstjes. Kwam er een kauw die zijn bek zo vol propte dat hij zijn snavel niet meer op elkaar kreeg, Ook de inmiddels 4 konijntjes die zich tussen het laagje sneeuw tegoed doen aan grassprietjes zijn schattig om te zien, hoewel ik daarbij toch wel dubbele gevoelens heb.
    Fijn weekend,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Skimmia geeft inderdaad veel kleur, dat vind ik zo mooi aan deze plant, hij is nu heel aanwezig, maar omdat de ander planten nu nauwelijks kleur geven is het extra opvallend.
    Gezellig al die vogels in de tuin, ze weten de weg wel te vinden in de kou.

    Mooi weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb weer wat bijgeleerd Ans:) ik kende de naam niet van die plant staat mooi waarschijnlijk ook mooi om een tak in een vaas tezetten ,geen sneeuw hier maar wel een erge koude noorderwind een fijn weekend groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor de Skimmia, hier heb ik hem in een pot staan op de tuintafel, als je naar buiten kijkt zie je direct haar mooie kleur.
    In het voorjaar zet ik de Skimmia in de tuin, zo kunnen we er weer langer van genieten.

    Wens je een fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. altijd leuk bezoek in je tuin van voglels. Ja, ik heb ook altijd winterviolen staan zo mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuke blogje ik zag je via andere haaksters, is meestal zo, ik volg altijd blogjes dat we dezelfde hobbys delen...ik zal zeker hier blijven lezen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat staat je skimmia mooi dik zeg, en zoveel bloem! (bij ons wat magerder). Krijgt hij meststoffen? Of iets anders lekkers?

    En ja hoor, veel vogeltjes is gezellig!
    bij jou zijn het ongeveer dezelfde als hier, alleen hebben wij af en toe ook nog een specht of twee erbij die dan gezellig komen tokken;

    Fijne zaterdag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die skimmia is werkelijk mooi en gezond en reeds viooltjes in de tuin?
    Hier staan de krokussen al open. En de vogels, ja die zijn er altijd.
    Ze beginnen af en toe te fluiten. Lente, je mag komen!

    fijn weekend, Ans
    ria

    BeantwoordenVerwijderen