Als je op de afbeeldingen klikt,zie je ze groter.











zaterdag 7 maart 2015

Broedseizoen



Als Beleef de Lente weer livebeelden laat zien,is het
 voorjaar echt volop aan de gang.



Op de foto zie je de tekening die ik enkele
jaren geleden tekende van de slechtvalk,
oftewel Falco Peregrinus.
Dit naar aanleiding van de valken
in De Mortel,die je op
Beleef de Lente kunt zien.
Ook besteed ik er volop aandacht aan
op mijn site.
Ik heb nu b.v. een pagina van dit
nieuwe seizoen,waar je de valken
kunt volgen.




Ook vorige seizoenen zijn er te zien.
En om in lentesferen te komen,een leuk
filmpje van Simon's Cat.







Groetjes Ans





15 opmerkingen:

  1. Is ook een mooie site..en altijd leuk Simon's cat.Fijn weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè Ans dat de lente begonnen is en we hier weer van kunnen genieten!

    Heel fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoort de vogels om je heen en dan weet je dat de Lent in aantocht is..
    Leuk om de valken te volgen en er natuurlijk van te genieten.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja heerlijk het word lichter en alles bloeit en groeit weer langzaam.
    mooi kan je toch tekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wordt het allemaal buiten. Iedereen geniet.

    Heb zonet ook even naar je film gekeken. Waarom doet de kat me zo aan Lola denken? Is het de vettigheidsgraad?

    Heb ermee moeten lachen,

    prettig weekend,

    Brigitte.

    P.S. ik merk dat je niet in mijn lijst van blogs staat in de rechtermarge. Dat ga ik bij deze bijsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige vogels en wat een leuke interessante site heb je....mooie foto's ook... het filmpje is ook leuk....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahahhhahaha, geweldig Dag poes! Heerlijk Ans idd de vogeltjes die weer aan het fluiten zijn heerlijk met het zonnetje, geniet ervan! lieve groetjes,Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat grappig dat filmpje! Slechtvalken zijn interessante vogels en je schilderij is gewoonweg prachtig. Heb nog niet op de Beleef de Lente site gekeken, maar vanavond gaan we er aan beginnen, als ik eenmaal begin met kijken, raak ik er aan verslaafd.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tekening, jij kan echt mooi tekenen.
    Dat is een gave, geniet er van.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie site van de valken en zo zeker ook je tekeningen, prachtig!

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi je werk Ans,zeker een mooie site hoor....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja fijn he Ans dat het lente seizoen weer is begonnen.
    Zo hebben we elkaar ook leren kennen en nog steeds volgen we de slechtvalken in de Mortel.
    Heel fijn weekend
    en heel veel liefs
    Mapi
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sorry Ria,er ging iets fout...per ongeluk je reactie verwijderd.
    Je vroeg waar mijn belangstelling voor de slechtvalk vandaan komt.
    Dit komt doordat ik niet zo heel ver van De Mortel woon,waar je via de cam deze vogels kunt zien en ik er regelmatig naar toe ga en ze dus ter plekke kan bewonderen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen