Als je op de afbeeldingen klikt,zie je ze groter.

zondag 22 november 2015

Tekening

 
 
Lang geleden alweer,maakte ik deze tekening
naar een prent van Anton Pieck.
En wat een werk was dit,omdat
er zoveel op staat.
Maar ik dacht toen,ik ga het gewoon
proberen en zie wel hoe het wordt.
In werkelijkheid is het sprankelender
van kleur.
Ik heb de tekening gefotografeerd,
hij past niet onder de scan.
Maar,het is toch aardig overgekomen.
Ik was in mijn tekenmappen gedoken
van vroeger en kwam o.a.
dit tegen.
Deze sfeer past wel in deze tijd van het
jaar,nu de dagen korter zijn en
je s'avonds de gezelligheid
binnen zoekt.
 
 
Groetjes Ans
 
 
 
 
 


13 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige tekening Ans, zo mooi en alles in detail. De Anton Pieck prenten vind ik allemaal geweldig en mijn eigen geboortekaartje is er een van Anton Pieck, dat werd toentertijd natuurlijk veel gebruikt. Je hebt talent hoor....fijne avond nog en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de tekening even vergroot en wat is die mooi! Dat moet wel een heel werk geweest zijn. Ans, doe de tekening niet terug in de map, maar lijst hem in en hang hem op, hij is echt te mooi om ergens weg te stoppen.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ook hel veel werk ,maar prachtig geworden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Wat een werk al die details, heel knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit toch knap en mooi werk ,genot voor het oog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als onder deze tekening ,de naam Anton Piek zou staan....
    Ans ,je geeft met deze prachtige tekening aan
    hoe goed je tekenen kunt.
    lieve groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tekening lieve Ans. Ik denk altijd dat als ik kon tekenen, al was het maar een beetje ik de hele dag ermee bezig zou zijn. Ben een beetje jaloers hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Ans wat een schitterende tekening, zo mooi !

    Je bent echt een kunstenares !

    Weet je wat ik er ook zo leuk aan vind, gisteren zat ik ook zo achter de piano, haha , maar dan een beetje anders .....

    Veel liefs,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het zou de moeite lonen om deze tekening eens in te laten lijsten. Zo' n gezellig tafereel, daar wordt je blij van in deze donkere dagen. Doen! Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige tekening ...wat kan jij mooi tekenen ....knap hoor ...
    Groetjes ,Nienenke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Ans, ik zag je tekening al op fb en heb toen ook naar de vele details gekeken, zo knap en wat heb je hier veel geduld voor moeten hebben!

    Lieve groet. Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Ans!
    Wat een lieve reactie op mijn blog...en wat een onwijs mooi gedetailleerde tekening, die past i.d.d helemaal in deze tijd van het jaar...ik denk er gewoon een Kerstboom bij, en hoor iedereen zachtjes bij de piano...Stille nacht, Heilige nacht...mee zingen!

    En ik zou hem een mooi plekje aan de muur, in de kamer geven, want jou tekenwerk mag 'zeker' gezien worden hoor!

    Eet smakelijk, en een fijne avond!
    Lieve groet, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een talent heb jij toch lieve Ans.
    Pieck een groot kunstenaar, en jij kunt hem na tekenen,
    dat kunnen niet velen. Prachtig.

    liefs
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen